Рекшин
Церква Введення Пр. Богородиці у Храм 1773 (1733)
© 2007-2015  Дерев'яні Церкви Західної України  |  Громик Віктор
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Бережанський
район
___

Тернопільська
область
___

В селі сьогодні є дві церкви: мурована з 1998 року і стара дерев'яна з 1773 року, яка збереглася 50 метрів на північний захід від нової, серед хрестів давнього цвинтаря. У статті "Блукаючі храми через заблудлі душі?" (автори Б. Мельничук, В. Уніят, газета "Місто", за 30.01.2008) написано: "У селі Рекшин 1773 року звели дерев'яну церкву, яку перевезли із Вербова, що теж на Бережанщині". У Вербові церкву називали Св. Миколая (1763-1773). В інших джерелах вказують 1733 рік будови. Також в історії церкви фігурує дата "1877" - ймовірно, цього року вона ремонтована. Після побудови нового храму, стара святиня не потрібна православній громаді Рекшина.

Церква має три зруби, один верх і не типовий силует. Його утворюють надбудовані над існуючими дахи бабинця і вівтаря. Інша цікава річ - захристія прибудована до східної стіни вівтаря, тому церква видається довгою. Деревяні стіни будівлі під опасанням оббили пресованим картом, над опасанням - бляхою. Цікавим є ліхтар над верхом нави, адже має два яруси. Складається враження, що верхню частину церкви надбудували після того, як вона була зруйнована. Деревяна струнка двоярусна дзвіниця знаходиться на захід від церкви. І слово про цвинтар: тут, очевидно, є традиція малювати старі камяні пам'ятники на біло або в світло-бузковий колір - виглядає мальовничо.

Скопіюй посилання на сторінку і постав на сайт, блог або в соціальні мережі.
.........................................................................................................................................................................................................................................................